Jdi na obsah Jdi na menu
 


Regulovatelný zdroj 1,25-37V

16. 8. 2010
Základem zapojení je stabilizátor LM317 v pouzdru TO-220, který má maximální vstupní napětí 40V a maximální odebíraný proud 1,5A.
Zapojení se řadí mezi ukázková katalogová a musí fungovat na první zapojení. Vstupní napětí volíme nižší než 40V a to z důvodů kolísání sítě +-10% ! Trimrem P regulujeme výstupní napětí. Zdrojík neobsahuje regulaci ( omezení ) výstupního proudu.

Schéma zapojení:

Obrazek


Rozložení vývodů LM317 v pouzdře TO-220:

Obrazek



Regulace napětí 1,2-37V


Seznam součástek:
R1- 240R
P- 2k5/ N
C1- 100n
C2- 10u/ 50V
C3- 1u/ 50V
D1, D2- 1N4007
IO1- LM317 + chladič


Zdroj: datasheet LM317. Schéma, popis, úpravy: Volta190 (c)
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Špatná regulace

(Dominik, 8. 6. 2015 12:08)

Zdravím, po zapojení všech součástek a zapojení vstupního napětí 12V z adaptéru mi napětí reguluje jen od 8 do 12V. Po připojení 9V baterky místo adaptéru to dělá pořád to stejné. Součástky jsem použil stejné až na potenciometr, místo 2,5k jsem dal 10k. Někdo mi poradil, že by to mohlo lépe regulovat. V čem by ještě mohl být problém ? Všiml jsem si také, že se mi LM-ko staršně moc zahřívá, chladič TO220 jsem použil. Stejně asi moc nepočítám s odpovědí, jelikož téma už je taky celkem staré a poslední otázka také.

Re: Špatná regulace

(mira, 3. 5. 2020 19:23)

d1,c2 bych odsranil a potenciometr bych použil 5K.Dále musíš mít na výstupu alespon nějaké zatížení.

Použití výkonějšího IO

(xXx, 3. 2. 2011 17:55)

Ahoj, co by se stalo kdybych místo LM317 použil LM350. Fungovalo by to? Mohl bych z toho brát až 3A ?

Re: Použití výkonějšího IO

(Michal Dolezel, 18. 1. 2014 17:03)

Zdravim lidi. Vim ze tahle diskuze je uz stara ale presto jsem neodolal na tohle reagovat. LM 317 lze pouzit i na vyssi proud pokud tuhle soucastku sparujete s tranzistorem typu KD...

potenciometer

(karol, 3. 7. 2013 9:14)

ja som namiesto r1 dal 4k7 trimer a p1 potenciometer linearni 10 k.

Re: potenciometer

(patrik bischof, 6. 9. 2013 20:39)

Prosimtě já bych to nejdřív vyskoušel na breadboardu a potom bych zvolil součástky a když už to tam máš,taktoho využij a neriskuj.

potenciometer

(karol, 7. 6. 2013 6:21)

potenciometer tam mas linearny ci ?

Re: potenciometer

(Volta, 7. 6. 2013 7:20)

Ano, N za lomítkem značí linearní průběh. Ale to by si mohl vědět...

LM350

(vajailja, 17. 12. 2011 16:08)

Tak prosim jak to j s tou 350kou jakej odpor toho potenciomtru a odporu?

To xXx:

(Volta, 3. 2. 2011 19:30)

Tak to je ale přece jasný, když odporový dělič tvořenej P1 a R1 na schématu "děličuje " do cca 1 Ampéru. Ale pokud ti to jasný neni, neni co řešit a vůbec nad úpravou a výměnou za LM350 nepřemejšlej :-)

LM350

(xXx, 3. 2. 2011 18:18)

Jo, podle katalogu je stejný akorát dá až 3A. Nebude pro ten větší proud potřeba změnit ještě něco?

To xXx:

(Volta, 3. 2. 2011 18:03)

Nekoukal jsem do katalogu, ale soudím že půjde použít, že je to silnější bráška 317ky. Ale neručim za to. Natuduj si katalog. list ;)

To Sp3cT:

(Volta, 30. 1. 2011 22:32)

Konečně rozumné slovo :-)

lol

(spect, 30. 1. 2011 22:27)

kaslime na to !!!!

To Sp3cT:

(Volta, 30. 1. 2011 11:20)

Proč závidíš ?

lol

(Sp3cT, 30. 1. 2011 10:26)

:D "nevim co je to datasheet" som sprosty ako ty ... to si aj ja mozem vytvorit stranku na estrankach a poskopiruvat schemy :D

To Sp3cT:

(Volta, 24. 1. 2011 17:35)

Toto není zkopírováno z sveta elektro, toto je zkopírováno z datasheetu LM317 ( teda jestli vůbec víš co je datasheet ) ...

lol

(Sp3cT, 24. 1. 2011 17:15)

neny ty to blbe skopiruvat zo svetelektro ??

To Najgel:

(Volta, 2. 1. 2011 20:09)

Ne, pošta 200 CZK + zdroj 100 CZK ( nepoužívám jej, cena je jistě větší )

zdroj

(Najgel, 2. 1. 2011 20:00)

Myslíš všetko aj poštovne aj cenu zdroja?